Alacaklarınızı yönetmek için hangi sistemleri ve süreçleri kullanıyorsunuz? Bugün işletmelerin neredeyse tamamı ERP sistemleri yanında Excel tablolarını da kullanarak bu yönetimi yapmaya çalışmakta ancak bunun verimsiz olduğu konusunda da hemfikirler. ERP firmaları bu konuda çalışmalar yapmaktalar ancak sistemler hala tam otomasyon ve detaylı raporlamaya muhtaç.

Muhtemel ki işletmeniz için artık tüm tahsilat yönetiminizi tek bir merkezde yönetme imkanı veren, hızlı raporlamaya müsait ve tahsilatlarla ilgili alacağınız aksiyon konusunda size hızlı karar verme fırsatı tanıyan, ERP sisteminizle entegre bir “Alacak Yönetim Sistemi” kurma zamanı gelmiştir.

Peki ERP ve Excel tabloları yerine bir “Alacak Yönetim Sistemi” kullanmaya başlamanız gerektiğini nereden bileceksiniz? İşte size birkaç işaret;

1. Alacaklarınızı yönetmek için birden fazla sistem kullanıyorsunuz. Bu, tahsilat ekibinizin aynı anda birden fazla ekrana girip çıkmaları ve ilgili veriyi saklamak için ciddi performans göstermeleri demek.

2. Tahsilat ekibiniz sürecin karmaşık olduğuna dair şikayet etmekte ve önemli aktiviteler için kağıt işleri ve detaylar içinde boğulmakta.

3. Faturaların vadesi geçmekte ama bunlarla ilgili ancak günler sonra aksiyon alınabilmekte.

4. Ödeme ile ilgili farklı yaklaşımları olan birçok farklı ölçekte ve sektörde müşteriniz var.

5. Hızla artan bir müşteri ve fatura sayınız var ve siz iş yükünün önüne geçemiyorsunuz.

6. Yönetim, satış gibi finans dışındaki departmanlara müşterilerinizin ödeme performansı ile ilgili raporlama yapmanız gerekiyor ya da yapmak istiyorsunuz ama operasyonel işlerden dolayı yetişemiyorsunuz.

7. Fatura ve ödemelerle ilgili uyuşmazlık konularının çözümü karmaşık ve zaman alıcı. Sorunları bir departmandan diğerine hızlıca aktarabilmek mümkün değil.

ERP sistemeleri ve Excel tabloları ile yönettiğiniz süreçlerin zorluğunun farkına vardıysanız yeni çözümler için çözümler sayfamızı ziyaret ediniz; http://www.invo.com.tr/cozumler/