INVO Tahsilat Yönetimi’ni Alacak Yönetimi olarak tanımladığımız gibi “Alacak Yönetimi için CRM” olarak da tanımlayabiliriz. CRM’in ne olduğunu biliyoruz, alacak yönetiminin de ne olduğunu biliyoruz. Peki bu ikisini nasıl ilişkilendirebiliriz?
Gerçek şu ki alacak yönetimi satış sürecinin çok önemli bir parçası. Satışı gerçekleştirmiş olmak ödememizi alacağımızı garanti etmiyor. Bu anlamda CRM sistemimize alacak yönetimi ile ilgili disiplin ve detaylar eklememiz büyük önem arz ediyor. Müşteri ilişkileri gözü ile tahsilat yapmamızın temel nedenlerini aşağıda sıralıyoruz;
1.İlişkinin Devamlılığını Sağlamak – Başlangıç olarak söylemeliyiz ki yeni bir müşteri kazanmak eski müşterimizi muhafaza etmekten çok daha maliyetlidir. Bundan dolayı alacak yönetimini müşteri ilişkilerinin devamlılığını sağlamanın bir hedefi olarak belirlemeliyiz. Ödemesini geç yapan her müşterimizi kaybetmeyi göze alamayız. Geç ödeme nedenleri çoğunlukla farklıdır; bazı müşteriler vardır ki sürekli gecikmeye düşerler, bazıları unutmaya eğilimlidirler, bazıları da sürekli finansal zorluk içerisindedir. Bunlar sadece birkaç örnek. Eğer bir müşteri sürekli gecikmeye düşüyorsa, evet bu ilişki devamlılığını sağlamaya değer olmayabilir. Fakat çoğu müşteri gecikmesi bir defaya mahsus olur, ya da muhtemelen alacak yönetimi ile ilgili bir hatırlatma sistemimiz olmamasından kaynaklanır. Bu yüzden tahsilat konuşması diğer konuşmalardan ayrışmalıdır; ilişkinin devamlılığını sağlama niyeti ve en önemlisi ödeme alma niyeti.
2.Herkesi Bilgilendirmek – Müşteri ilişkilerinin en önemli parçalarından biri tüm ekibin besleneceği ortak bir veri havuzu oluşturabilmektir. Bir satış aktivitesi ile ilgili sürekli notlar alırız. Müşteri ile ilgili daha fazlasını öğrenmeye çalışır, bilgileri güncel tutar ve ihtiyaç duyulduğunda ulaşmak için saklarız.
INVO’nun çok kullanıcılı yapısı sayesinde, her tahsilat sorumlusunun aldığı aksiyonlar kayıt altına alınır, böylelikle hangi müşteri için kim hangi aksiyonu almış rahatlıkla analiz edebiliriz. Bu aynı zamanda işletmemizin kurumsal hafızasına hizmet eder.
INVO satış sürecinin aktif ve devamlı bir parçasıdır. Ödeme ulaşana kadar yapılan tüm iletişimler detaylı bir şekilde kayıt altına alınır. Biliyoruz ki müşterimize tahsilat performansımızla ilgili detaylı bilgi sunduğumuzda ödeme gecikmesi ile ilgili mazeret alanını iyice daraltmış olmaktayız.
3.Her zaman Güncel Bilgi – Zaman içerisinde müşterilerimiz ile ilişkilerimiz gelişse bile, her zaman müşteri bilgilerini güncel tutmalıyız ki ödeme ile ilgili bilgi sormak istediğimizde onlara ulaşabilelim. Çünkü işletmemizin ne zaman finansal bir zorluğu düşeceğini bilemeyiz.
4.Tahsilat Performansımızı Arttırmak – Günün sonunda müşterilerimize ne kadar nazik ve saygılı davranırsak onlar da bizimle o kadar iş yapmak isteyeceklerdir. Sadece bu konu bile alacak yönetiminin CRM yönetimi için ne kadar önemli olduğunu anlatır. Gerçek şu ki zamanında ödeme alamamanın en büyük nedenlerinden biri de bazı şeylerin arada kaynamasıdır. Müşterimize ayda sadece bir fatura kesiyorsak bunu yönetmek kolay olabilir ama 100 fatura kesiyorsak iletişimimizi yönetmek hiç de kolay olmayacaktır. Bir Alacak Yönetim Sistemi kurmamız tahsilat performansımızın artmasını direkt etkileyecektir.
Sonuç olarak INVO Tahsilat Yönetimi’ni CRM sisteminizin bir parçası olarak kurun ve tahsilat performansınızı arttırın.
Daha fazla bilgi için çözümler sayfamızı ziyaret edin ; http://www.invo.com.tr/cozumler/