Bu blogda alacak yönetimi otomasyonunun öneminden çok defa bahsettik ama biliyoruz ki bu alacak yönetimini geliştirmeniz açısından sadece ilk basamağı teşkil ediyor. Bir sonraki basamak alacak yönetimi sisteminizi iş analitik çözümü olarak konumlandırmak.
Bu anlamda iyi bir raporlama aracı size alacak yönetiminizi optimize etmek ve geliştirmek için bilgilere hızlı ulaşmanızı sağlayarak bunu değişiklik ve düzenleme yapmanız için kullanmanızı sağlar.
Örnek olarak sürekli ödeme hatırlatması emaili gönderdiğiniz bir müşteriniz için raporlama aracınız sayesinde bu hatırlatma emaillerinin etkili olmadığını diğer müşterilerin aksine bu müşterinizin telefon ile aranması gerektiğini keşfedebiliyor olmalısınız. Bunu da ancak tahsilat aktivitelerinizi ve müşteri davranışlarını analiz ederek yapabilirsiniz.
Doğru bir yönetim paneli ve raporlama aracı ile kullanıcılar genel olarak tahsilatla ilgili trendleri görebilmeli, müşteri bazında detay analizlere ulaşabilmeli. Bütün bu bilgiler ışığında alacak yönetim stratejiniz ile ilgili nasıl hareket edeceğiniz ya da neleri değiştirmeniz gerektiği ile ilgili karar verebilmeli ve bunları da birkaç klik ile uygulamaya dökebilmelisiniz. Böyle bir otomasyon yeteneğine sahip olmamak birçok işletme için önemli bir zaman yatırımı anlamına geliyor.
Tahsilat performans göstergelerinin geliştirilmesinden de öte, iş analitiği müşteri ilişkilerinizin geliştirilmesine yardımcı olur. Sistemde toplanan ve yorumlanan bilgiler ile enerjinizi faturalar neden uyuşmazlığa düşüyor, müşteriler neden geç ödüyor gibi zayıf yanlarınızı aydınlatmaya çalışmak için harcarsınız.
Süreç otomasyonu ve alacak yönetimi iş analitiği işletmelere aşağıdaki gibi birçok kapının açılmasını sağlayacaktır;
• Alacak yönetimi performans göstergelerini basit ve görsel bir şekilde takip etmenizi sağlar. Bu raporlar ve göstergeler yönetim ve operasyonel ekip ile sürekli paylaşılarak herkesin aynı hedef doğrultusunda çalışması sağlanır.
• Birçok Excel tablosu ile uğraşmak yerine rapor oluşturmak çok daha hızlanacaktır.
• Tahsilat ekibinize nakit akışını arttırmak ve müşteri ilişkilerinizi sağlıklı bir şekilde yürütmek için bir araç ve yetenek vermiş olursunuz.
Daha fazla bilgi için çözümler sayfamızı ziyaret edin ; http://www.invo.com.tr/cozumler/